studentlivet.blogg.se

Sommarvärme

Publicerad 2013-05-11 21:02:30 i Vardag

Nu har uteserveringarna dykt upp som svampar ur jorden här i Karlstad. Tydligare vårtecken än så finns nog inte. Just nu sitter jag hemma i soffan och har dåligt samvete över att jag knappt varit ute på hela dagen. Satt i solen ett tag med Tina och Ronja, de åt glass och jag åt frukost, haha. Var tyvärr tvungen att åka hem klockan 14, bussarna går inte direkt ofta på helgerna. Ända sen jag kom hem har jag suttit här i soffan. Skulle gärna tagit en promenad, men då vill jag ha musik i öronen, och eftersom mina hörlurar är paj måste jag köpa en ny mobil. Det är illa när man har en mobil som är så gammal att hörlurar till den inte säljs längre... Kanske borde åka in till stan imorgon och köpa en ny mobil. Om jag bara kunde bestämma mig för vad jag ska ha för någon. Eller så åker jag in och tränar. Måste göra saker på dagarna, om jag sitter still och inte gör någonting eller inte träffar någon blir jag tokig. Igår kväll hade jag mycket trevligt med gamla gymnasievänner som kommit hem över krille ballong. Vi åkte omkring i en minibuss, spelade brännboll i regnet, och satt och snackade skit in på natten. Vi kände för att bara skita i allting och styra minibussen ner mot sydeuropa och se vart vi hamnade. Tyvärr gjorde vi inte det. Livet känns alltid så bra efter att jag träffat massa gamla vänner. Omger man sig av bra människor så löser sig resten av sig själv.
Nu ska jag ta och vika lite tvätt under tiden som jag slötittar på Avatar. Om en halvtimme så ska jag slå över till trean, The Ugly Truth ska få underhålla mig resten av kvällen. Ha det bra, fina människor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela