studentlivet.blogg.se

Drömmar om ett badrum i grönt...

Publicerad 2013-04-14 00:58:00 i Vardag

I flera år har jag velat ha ett badrum som går i mörkt trä och gröna färger. När jag flyttar så ska jag försöka förverkliga den drömmen.
 
1. LUPO oljad hylla i valnöt. Jysk, 399 :-
2. LJUSNAN burkar i sjögräs. IKEA, 29 :-
3. Allglas. Lagerhaus, 49 :- /st, 250 :- för 6 st.
4. Kaiku duschdraperi från Marimekko. Designonline, 619 :-
5. KOTTEBO korg. IKEA, 159 :-
6. HÄREN badhandduk. IKEA, 39 :-
7. LEAF fat. Indiska, 39 :-
8. ETOL badrumsmatta. Designonline, 299 :-
 
Tänk så härligt om jag kunde få det här till mitt nya badrum! Jag hoppas innerligt att mitt nya badrum är helkaklat med vitt, fräscht kakel, men tror snarare på att det kommer vara sketen plastmatta och plasttapet som möter mig. Som tur är så kan inredning lyfta även den fulaste av plasttapeter. Duschdraperiet har jag suktat efter i många år, men trots det kommer jag faktiskt inte att köpa det. 600 spänn är lite för saftigt för ett duschdraperi med min nuvarande plånbok. Resten av prylarna ska jag dock försöka skaffa mig. Fatat har jag redan, det använder jag som tvålkopp. Den stora korgen kommer stå på hyllplanet längst ner, full i alla flaskor och prylar jag samlat på mig över åren men nästan aldrig använder. Hyllplanet ovanför ska prydas med fint vika handdukar. Ovanför det blir det några småkorgar med tops, bomullsrondeller och annat man använder ofta. Hyllan ovanför det ska få stå ganska tom, enbart ett par ljuslyktor ska få pryda den. Glasen från Lagerhaus är egentligen dricksglas, men jag kan tänka mig att de skulle ge ifrån sig ett fantastiskt ljus med hjälp av ett par värmeljus. Den allra översta hyllan ska jag bygga en pyramid av toapapper på. LÄNGTAR SÅ TILLS JAG FLYTTAR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela