studentlivet.blogg.se

Singel igen

Publicerad 2013-04-11 19:31:38 i Vardag

Egentligen tänkte jag vänta med att börja skriva i den här bloggen tills jag faktiskt började plugga igen, men eftersom det hänt en hel del så kände jag för att skriva i alla fall. För det första så har jag fantastiskt nog fått en lägenhet i Uppsala! En liten etta på 19 kvadrat med pentry som ligger i Flogsta. Bra område med nära till det som behövs. Det jag är mest glad över är att det enbart är 900 meter till närmsta Friskis. Jag har tillträde den första juni, men har svårt att tygla min iver. Jag vill iväg och köpa färg (trots att jag inte vet om det behövs målas) och kolla på riktigt små köksbord (även om jag inte vet om det får plats). Idag köpte jag ett härligt hallonrött möbeltyg på Ohlssons Tyger, och har redan börjat klä om mina köksstolar. Jag köpte tillräckligt mycket tyg för att även kunna sy en dyna att ha på en kista som jag antagligen kommer ta med till Uppsala. Längtar så tills jag får fara i väg med hälften av mina ägodelar till ett nytt liv i Uppsala. Den andra hälften av mina ägodelar kommer dels att slängas bort, dels förvaras hemma hos pappa.
 
Jag är singel igen efter tre år. Kärleken rann liksom ut i sanden, och vi märkte hur vi blev mer och mer som vänner. Jag saknar allt vi hade tillsammans, och alla framtidsplaner som nu inte blir av. Han som skulle följa med mig till Uppsala drar nu till Göteborg. Det känns så tomt här hemma nu, när jag kommer hem och är så väl medveten om att han inte kommer hem på kvällen för lite mys framför en film, eller inte längre kan längta efter när han kryper ner hos mig på morgonen och väcker mig. Det känns rätt, men det känns så konstigt. Efter tre år så har vi ju så mycket gemensamma vanor.
 
Kanske slänger upp en liten DIY-guide till hur man klär om stolar om någon dag. Inte för att det är svårt så ni inte kan lista ut det själv, utan snarare för mitt eget höga nöjes skull, eller för att jag helt enkelt inte har något bättre för mig, och blir galen om jag bara sitter still.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela