studentlivet.blogg.se

Jävla grannjävlar.

Publicerad 2013-04-14 21:05:00 i Vardag

 
Visst kan tvättstuge-lappar vara roliga ibland,
men när man själv råkar ut för en jubelidiot till granne är det inte lika kul längre.
 
Jag är verkligen inte en lägenhetsperson. Jag borde bo i villa och rå om mig själv. Som sagt så skulle jag ju ha en liten fixar-dag idag. Det har gått över förväntan. Jag har städat, dammsugit, diskat, lagat mat, handlat, våttorka köket, putsat fönster + speglar och tvättat fyra tvättmaskiner och lite handtvätt. Helt enkelt känner jag mig förjävla duktig, MEN allting hade varit så mycket enklare om mina grannar hade vett nog att veta hur man beter sig i tvättstugan. Jag tvättar ganska sällan, så när jag väl tvättar blir det alltid fyra maskiner. I min bostadsförening har vi inga smarta torkskåp, utan vi har i alla år haft torkrum. Det finns två torkrum, och jag brukar fylla dessa rum när jag tvättar. Vanligtvis så står båda rummen tomma när man påbörjar sin tvättid, men ibland det var upptaget från föregående tid, vilket det också får vara. Dock så brukar dessa kläder vara borttagna när mina första maskiner är klara. Reglarna här är lite oklara, men man får ha kvar ett torkrum så länge tvätten inte är torr, men ett rum måste alltså finnas till den som har nästa tvättid. När jag kom till tvättstugan idag var ena torkrummet fullt i kläder, och hon som tvättade hade även ställt in båda trådvagnarna där, men kläder på! När mina första maskiner var klara gjorde jag helt sonika så att jag tog en av vagnarna, de är faktiskt till för att frakta tvätt i, de är inte någon jävla torkställning! Nu när min tvättid är slut (21.00) så hade hon fortfarande inte tagit ner sin tvätt. Värmen har dessutom stängt av sig i hennes torkrum, vilket den gör efter ett par timmar. Jag har alltså fått klara mig på ett enda ynka tvättrum till mina fyra maskiner idag, vilket resulterat i att allt tar mycket längre tid än det brukar, och jag har ändå fått tagit med mig fuktig tvätt upp till lägenheten.... Jag blir så frustrerad! Det här har dessutom hänt mig tidigare med samma ***** granne! Ska aldrig mer ha tid efter henne! Hoppas jag får vettigare grannar i Uppsala....
 
/ Bitter 20-åring
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela