studentlivet.blogg.se

Inredningsfunderingar

Publicerad 2013-04-13 02:19:00 i Vardag

Jag är väl medveten om att jag går händelserna i förväg när jag kollar efter inredning till min nya lägenhet. Jag har inte sett lägenheten eller någon planritning, men efter lite googlande tror jag mig ha ett hum om hur den ser ut. I min så kallade hall kommer jag inte att ha plats för en hatthylla, tamburmajor eller liknande inredningsdetaljer. Jag kommer att behöva en hängare som sväljer mycket jackor och dylikt, det är bra om den är vägghängd, och den ska helst ta upp mer plats på längden än på bredden. Jag har tagit fram några alternativ.
 

1. Oljad hylla i massiv ek. Rusta, 149 :-
2. Vridbar kroklist. Mio, 99 :-
3. SKÅDA hängare m 16 krokar. IKEA, 179 :-
4. NINJA multikrok. Indiska, 399 :-
5. Branch, finns bl.a. på bluebox och designonline. Fr 245 :-
6. Bill hängare. rum21, 825 :-
 
Alla utom 1. och 3. finns i olika färger. Jag älskar grenen. NINJA har en fördel i att man kan lägga massa mössor i skålen som bildas av de övre krokarna. SKÅDA vinner grenen flest antal krokar. Rustas hylla är trevlig eftersom man även kan hänga galgar på den. Iofs kan man väl hänga galgar på alla hängare, på mer eller mindre smidiga sätt. Just nu lutar det åt IKEAs hängare för min del. Jag behöver mycket krokar, och jag tycker den känns allmänt stilren, vilket kan behövas i en etta där mycket prylar ska tryckas in. Det får bli en tur till IKEA för att se om den känns lika bra när jag får klämma lite på den. Tur att jag har gott om betänketid. Flyttar i augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela